طرز تهیه سوپ کرفس و هویج و قارچ و جو

طرز تهیه سوپ کرفس

طرز تهیه سوپ کرفس و هویج و قارچ و جو مجلسی رژیمی با شیر با خامه و سیب زمینی xvc jidi s   vts

سوپ کرفس یکی از انواع سوپ های خوشمزه و بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سالم در ادامه با وبسایت شتر مرغ همراه باشید.

کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و سوپ آن نه تنها برای مقابله با سرماخوردگی مناسب است، خاصیت کاهش خطرات سکته قلبی را نیز به همراه دارد. افزون بر این‌ها، پیش غذایی مفید برای افطار و باز کردن روزه به شمار می‌رود.


همچنین ببینید : طرز تهیه سوپ شیر و خامه خوشمزه به روش رستورانی


سوپ کرفس یکی از سوپ های خوشمزه و سالم در سراسر جهان است که با روش ها و مواد متفاوتی طبخ می شود. اگر می خواهید این سوپ خوشمزه را برای چربی سوزی و کاهش وزن تهیه کنید مواد پر کالری آن مانند خامه و پنیر خامه ای را بهتر است حذف کنید. با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ کرفس تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ کرفس تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.


دستور پخت سوپ کرفس و هویج


مواد لازم: 

کرفس ۲ ساقه

پیاز ۱ عدد متوسط

هویج ۳ عدد کوچک

سینه مرغ یا گردن وبال ۱ عدد

آرد ۱/۵ قاشق غذا خوری

سیر ۴ حبه

آب قلم ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم


طرز تهیه: 

پیاز را نگینی خرد کرده تفت دهید. زرد چوبه فلفل و نمک را اضافه کنید. سپس سیر را کاملا ریز کرده به پیاز سرخ شده اضافه کنید. حال هویج را ریز کنید ولی اگر به صورت دایره‌ای باشد نمای بهتری در سوپ خواهد داشت. کرفس را نیز همانند پیاز به صورت نگینی خرد کنید حال هویج و کرفس را به مواد قبلی اضافه کنید. 

اگر از سینه مرغ استفاده می‌کنید آن را جداگانه با نمک و یک پیاز آبپز کنید سپس به صورت ریش ریش درآورده، به بقیه مواد اضافه کنید. اگر از بال و گردن استفاده می‌کنید می‌توانید آن‌ها را از‌‌ همان ابتدا به بقیه مواد اضافه کرده و همه را تفت دهید. 


همچنین ببینید : طرز تهیه سوپ گشنیز در طب سنتی هویج نی نی سایت ترکیه دادلی دوزلی


آب قلم را اضافه کنید و بگذارید سوپ شما جا بیفتد. 

آرد را با شیر سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود حال که سوپ شما با حرارت کم جا افتاد بدون اینکه شعله را زیاد کنید مخلوط شیر و آرد را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شیر در سوپ نبرد. سوپ حاضر است می‌توانید آن را سرو کنید. برای تزیین آن از چند برگ گشنیز یا جعفری استفاده کنید

مواد لازم برای ۴ نفر
کرفس۴ ساقه
پیاز۱ عدد درشت
سیب زمینی۲ عدد متوسط
کره۲ قاشق غذاخوری
شیر۳ پیمانه
خامه۱ پیمانه
لیمو ترش۱ عدد
پیازچه۲ ساقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ کرفس

مرحله اول

برای تهیه سوپ کرفس رستورانی ابتدا یکی از سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه، کرفس و پیاز را هم خرد می کنیم و به همراه ۳ پیمانه آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۴۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد داخل قابلمه خنک شد، آنرا داخل مخلوط کن می ریزیم و به شکل پوره در می آوریم و کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی باقیمانده را خرد می کنیم و به همراه کره و شیر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.


همچنین ببینید : طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده مزاری

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان پوره را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله پنجم

مجددا در این حالت ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا سوپ کاملا یکدست شود. پس از گذشت این زمان خامه را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک ملاقه از سوپ به خامه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه خامه را اضافه کردیم، فقط در حدی که مواد سوپ یکدست شوند آنرا روی حرارت هم می زنیم و اجازه نمی دهیم سوپ مجددا بجوشد. در پایان سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم.


دستور پخت سوپ کرفس و سیب زمینی


مواد لازم

آب مرغ یک لیتر

سیب‌زمینی نگینی‌شده دو عدد

پیاز نگینی شده یک عدد

هویج نگینی‌شده سه عدد

کرفس خردشده دو شاخه

رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری

ورمیشل 50 گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم


طرز تهیه

سیب‌زمینی، پیاز، هویج و رب گوجه‌فرنگی را با آب مرغ روی حرارت بگذارید تا یکساعت بپزد. 


همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو قارچ و مرغ و سیب زمینی


کرفس، نمک و ادویه را اضافه کنید و نیم ساعت دیگر زمان دهید تا کرفس‌ها نرم شوند. سپس ورمیشل را اضافه و 20 دقیقه بعد سوپ را سرو کنید