طرز تهیه خورش فسنجون با مرغ به روش شمالی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه خورش فسنجون با مرغ 

طرز تهیه خورش فسنجون با مرغ

خورش فسنجون یکی از خورش های مورد پسند شمالی ها می باشد و طعم بسیار خوبی دارد. این خورش یکی از گران ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود.

مواد لازم خورش فسنجون

  • 1 عدد پیاز
  • ران و سینه مرغ
  • 6 قاشق رب انار خونگی
  • 8 قاشق غذاخوری گردو آسیاب شده
  • نمک..زردچوبه...فلفل سیاه
  • مقداری یخ...یا آب سرد
  • 2 قاشق مرباخوری دارچین
  • 1 قاشق غذاخوری شکر

دستور پخت فسنجون مرغ


  1. پیاز رو نگینی در مقداری روغن تفت دادم گردوی آسیاب شده رو هم زدم... شعله آش رو کم کردم...چندبار هم زدم که ته نگیره بعد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کردم...
  2. کمی تفت دادم دارچین دو قاشق مرباخوری اضافه کردم.. همون اول آب سرد ریختم توش که به گردوم شوک داده باشم (نمیدونم کارم درست بود همون ابتدا یانه اما چربتر شد) بعد گذاشتم بجوشه نباید زیاد آب اضافه کرد...گذاشتم بپزه...
  3. از اونور تکه های مرغ رو آبپز کرده بودم رو نمک زدم و سرخ کردم کنار گذاشتم... به خورشم سر میزدم و هم میزدم هرازگاهی یخ چندتکه اضافه میکردم که چربی گردو بیاد بیرون..
  4. بعد رب انار اضافه کردم و مرغم هم گذاشتم...شعله رو کم کردم یه قاشق شکر اضافه کردم چون دارچین کمی طعم شیرینی میده و همسرم ملس دوست داره هرازگاهی هم میزدم
  5. و یخ اضافه میکردم در آخر کمی آرد برنج که خودم درست کرده بودم رو دو قاشق غذاخوری اضافه کردم برای لعاب و غلیظ شدن خورشم (این ترفند رو بی بی م بهم یاد داده خیلی کارسازه)
  6. امیدواریم این خورش خوشمزه مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. این خورش را می توانید با گوشت قرمز و گوشت چرخ کرده هم به صورت گوشت قلقلی درست کنید.

مطالب مرتبط

منابع