طرز تهیه زیتون پرورده خانم گلاور

طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار فوری لبنانی شرکتی با سرکه عسلی صنعتی خانم گلاور xvc jidi cdj k  v vni

زیتون پرورده یکی از چاشنی های لاکچری ایرانی است که معمولا در کنار غذاهای سنتی ایرانی مثل کباب کوبیده، زرشک پلو با مرغ و ... سرو می شود. حالا چرا می گوییم زیتون پرورده لاکچری استف چون این چاشنی خوشمزه از زیتون، گردو و رب انار تهیه می شود که تمام موادی که در ان استفاده می شود تقریبا قیمت بالایی دارند و به همین جهت قیمت تمام شده ان گران می شود.

زیتون پرورده یکی از انواع چاشنی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ شترمرغ همراه باشید.

مواد برای ۱ شیشه متوسط
زیتون بدون هسته۵۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
رب انار۲ پیمانه
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده۲ قاشق غذاخوری
پودر نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه زیتون پرورده

مرحله اول

برای تهیه زیتون پروده خوشمزه ابتدا طعم زیتون های بدون هسته را می چشیم اگر شور و یا ترش بودند در کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی زیتون ها آب می ریزیم و به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم داخل آب بمانند تا خیس بخورند و طعم شوری یا ترشی آن ها از بین برود.

مرحله دوم

سپس آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. مغز گردوها را دو مرتبه چرخ می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم و زیتون ها را به آن اضافه می کنیم و رب انار و آبلیمو را نیز به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با قاشق آرام مواد را مخلوط می کنیم و پودر نعناع خشک و آویشن خشک و دانه های انار خشک و روغن زیتون را نیز به مواد می افزاییم و با قاشق آرام همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا زیتون ها با سبزیجات خشک طعم دار شوند.

مرحله چهارم

سپس مواد را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت ۱ روز در یخچال قرار می دهیم تا طعم تمامی مواد در هم مخلوط شود و پس از آن می توانید از زیتون پرورده استفاده کنید. نوش جان


طرز تهیه خیار شور داخل بطری بازاری فوق العاده خوشمزه خیارشور همدانی دبه ای بدون سرکه فوری


خیارشور مانند انواع ترشیجات یکی از انواع چاشنی های پر مصرف و خوشمزه ایرانی است که در صنایع غذایی مختلف مثل رستوران ها و ساندویچی ها هم کاربرد بسیاری دارد. در ادامه با مطلب ( روش تهیه خیارشور خانگی خوشمزه یک هفته ای ) همراه باشید.

نکات تهیه زیتون پرورده

رنگ زیتون پرورده

در صورتی که تمایل دارید رنگ زیتون پرورده شما روشن تر شودف می توانید مقداری گردو را مقداری افزایش دهید و در صورتی که تمایل دارید رنگ زیتون پرورده تیره تر شود می توانید مقدار رب انار و دانه های انار را افزایش دهید.


زیتون پرورده شمال ❤️

این زیتون پرورده را قبلا درست کردم برای همین عکس از موادش و قبلش را ندارم .

دیگه خواص زیتون و خوشمزگی این مزه شمالی هم که واضح است و توضیح دادن نداره 😊


مواد لازم

: 1 فنجان سوراخ زیتون سبز

1/2 فنجان گردو ، بسیار ریز تقریباً به خمیر . 2 حبه سیر ، خرد شده به خمیر

رب انار 1/4 لیوان (50 میلی لیتر)

1-2 قاشق غذاخوری نعناع خشک

2-4 قاشق روغن زیتون

دانه انار (اختیاری)


میتونید مثل من از غذاساز یا مخلوط کن برای مخلوط کردن تمام مواد با هم‌استفاده کنید که راحت تر است و‌بعد مخلوط را به زیتون ها اضافه کنید یا از قبل جدا جدا خورد کنید و در کاسه ای بزرگ به زیتون ها و دانه های انار اضافه کنید.


مواد لازم :

زیتون 1 کیلو، رب انار 1 قاشق غذاخوری، مغز گردو300گرم، آب انار 1استکان،دانه انار نصف پیمانه، روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری، سیر رنده شده 1بوته،سبزی معطر(گشنیز و نعنا) مقداری، گلپر 1قاشق غذا خوری، نمک به میزان لازم


طرز تهیه :

ابتدا هسته های زیتون رو جدا کردم بعد تمام مواد نام برده رو بهش اضافه کردم و بعد لحظه آخر رب انار رو اضافه کردم و داخل ظرف مورد نظر درب دار گذاشتم و به مدت 3روز داخل یخچال گذاشتم تا جا افتاده بشه جاتون سبز مهربونا انشالله درست کنید و لذت ببرید خوشمزس من که عاشقشم😋😋🤗😇

نکته:سبزی اصلی برای تهیه زیتون پرورده شمالی چوچاقاست اما از آنجا که این سبزی فقط در شمال یافت می شود می توانید از ترکیب نعناع و گشنیر به جای آن استفاده نمایید. که منم همین کارو کردم مقداری گشنیز و نعنا به زیتون پرورده اضافه کردم... واینکه اگر از زیتون شور استفاده می‌کنید چند باری با آب بشورید تا نمکش کم بشه..... واما جدا کردن هسته زیتون من با چاقو کمی روی زیتون رو فشار میدادم تا قبل از له شدن بدنه زیتون ترک برداره بعد راحت هسته رو جدا کردم 😇


زیتون : 1کیلوگرم

رب انار : ۲ ق غ

مغز گردو: 300 گرم

دانه انار : نصف پیمانه

روغن زیتون : 3 ق غ

سیر رنده شده : 1 بوته

سبزی معطر مقداری

نمک : میزان لازم

گلپر :میزان لازم

زیتون ها رو هسته بگیرید ، اگر تلخی زیاد دارند چند بار اون رو بجوشانید و آب اون رو خالی کنید ،رب انار و نمک و گلپر رو با یک استکان آب مخلوط کنید و سپس روی زیتون ها بریزید ،سبزی و سیر رنده شده و گردو ها را نیز اضافه کنید ،دونه انار هم به دلخواه و اجازه بدید یک روز در یخچال بماند تا جا بیافتد.

نکته: اگر گردو بیشتر باشه زیتون پرورده شما روشن‌تر میشه و اگر رب انار یا آب انار بیشتر باشه رنگش تیره تر میشه. به ذائقه شما بستگی داره .

نوش جونتون.