طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ به روش مخصوص برای 10 نفر

زطرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مخصوص ساده با کاهو با کالباس برای 10 نفر با سوسیس ترفندهای xvc jidi shghn lh hv kd

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته از این سالاد مانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون ، سس مایونز و انواع سبزیجات می توانید به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید. سالاد ماکارونی نوعی سالاد بین المللی محسوب می شود چون تقریبا در تمام نقاط جهان با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
ژامبون یا گوشت مرغ۳۰۰ گرم
ماکارونی فرمی۳۰۰ گرم
خیارشور۶ عدد متوسط
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
ذرت۱۰۰ گرم
سس مایونزبه اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری روغن مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش قرار می دهیم.

مرحله دوم

روغن را برای این اضافه می کنیم که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه ماکارونی ها را داخل آبکشی می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد ماکارونی سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین ۷ تا ۱۰ دقیقه بیشتر برای پخت ماکارونی نمی گذاریم. ( زمان پخت پشت بسته ماکارونی درج شده است)

مرحله چهارم

در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ ( گوشت مرغ را از قبل به همراه کمی زردچوبه و یک عدد پیاز پیاز به صورت آبپز بپزید ) را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم و به کاسه حاوی ژامبون مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

مرحله ششم

در این مرحله سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند، سس نیز به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سالاد آماده شد آنرا به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.


طرز تهیه سالاد الویه برای 10 نفر با کالباس جوادجوادی برای 4 نفر بدون مرغ مجلسی ایرانی برای 20 نفر برای ۶ نفر تزیین سالاد الویه ویکی پدیا برای 12 نفر xvc jidi shghn hg di


سالاد الویه یکی از انواع سالادهای معروف و پرطرفدار در سراسر جهان است که اصالت آن مانند سالاد روسی متعلق به کشور روسیه می باشد. برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه برای 10 نفر با کالباس به روش جوادجوادی همراه باشید.

نکات تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی رژیمی

برای اینکه بخواهید این سالاد رو به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.

سالاد ماکارونی قالبی

برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد اماده شد آنرا داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج خواهد شد می تواند داخل قالب یک لایه کیسه فریزر قرار دهید سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.

خشک شدن سالاد ماکارونی

مهم ترین دلیلی که سالاد ماکارونی پس از قرار گرفتن داخل یخچال خشک می شود این است که پاستا یا همان ماکارونی فرمی به شدت آب را جذب می کند و به همین دلیل پس از اینکه آنرا داخل یخچال قرار می دهید ممکن است خشک شود. برای رفع این مشکل می توانید کمی روغن زیتون به ان اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم و تازه باقی بماند.

سالاد ماکارونی با سوسیس

به طور معمول سالاد ماکارونی با گوشت مرغ یا کالباس تهیه می شود اما اگر شما دوست دارید از سوسیس استفاده کنید ، کافیست کالباس یا گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید سپس به اندازه ۳۰۰ گرم سوسیس اضافه کنید. سوسیس را یم توانید به صورت خام ، کبابی یا سرخ شده به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

سالاد ماکارونی با کاهو

اگر می خواهید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ های کاهو بریزید. البته بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می کنند که سلیقه ای می باشد.


طرز تهیه سالاد کرفس و گردو و مرغ و سیب زمینی مجلسی و ذرت و قارچ و انار xvc jidi shghn  vts


سالاد کرفس یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه سالاد کرفس و گردو و مرغ و سیب زمینی مجلسی همراه باشید.


سالاد ماکارونی یکی از سالادهای خوشمزه و لذید است که می توان آن را هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت .

سالاد ماکارونی طرز تهیه بسیار راحتی دارد و در تهیه آن می توان هم از گوشت و هم از ژامبون و کالباس استفاده کرد .


برای تهیه سالاد ماکارونی ، مرغ را به همراه یک لیوان آب و یک عدد پیاز روی حرارت می گذاریم تا آبپز شود .

سیب زمینی را نیز شسته و بعد از نیم ساعت به مرغ اضافه می کنیم .

نخود فرنگی ، ذرت و هویج نگینی شده را نیز در یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار داده ، اجازه می دهیم بپزند .

در یک قابلمه آب ریخته و روی حرارت می گذریم تا به جوش آید .

سپس یک بسته ماکارونی شکل دار را در آبجوش ریخته و به آن کمی روغن و نمک اضافه می کنیم . ماکارونی ها را طبق دستور پشت بسته ماکارونی آبکش می کنیم ( البته بهتر است ماکارونی ها کمی بیشتر در آبجوش بمانند تا بهتر بپزند ) و اجازه می دهیم تا ماکارونی ها کاملا خنک شوند .

خیارشورها را نگینی خرد می کنیم .

در یک کاسه بزرگ ماکارونی های آبکش شده را ریخته و خیارشورهای نگینی شده ، ذرت ، نخود فرنگی و هویج را اضافه می کنیم .

مرغ را نیز ریش ریش کرده و به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم . سیب زمینی آبپز شده را نیز نگینی خرد می کنیم و به مواد بالا اضافه می کنیم .

بعد از اینکه تمامی مواد را باهم ترکیب کردیم ، سس مایونز را که دستور تهیه آن در همین سایت آمده را به همراه نمک ، فلفل و در صورت تمایل آبلیمو به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم .

در پایان کمی جعفری خرد شده نیز به سالاد اضافه کرده و سالاد ماکارونی را در ظرف مورد نظر کشیده و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سرد شود و بعد سرو می کنیم .


طرز تهیه ماکارونی با تن ماهی و سیب زمینی نی نی سایت و لوبیا خانم گلاور رژیمی و قارچ xvc jidi shghn lh hv kd fh jk lhid


سالاد ماکارونی با تن ماهی یکی از انواع روش های فوری و ساده تهیه سالاد محبوب ماکارونی می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی فوری در ادامه با طرز تهیه ماکارونی با تن ماهی رژیمی به روش خانم گلاور همراه باشید.