خواص آناناس برای قوای جنسی مردان چیست؟

خواص آناناس

خواص آناناس در طب سنتی برای معده برای استخوان در بارداری برای کودکان برای پوست صورت با زردچوبه برای زخم

آناناس یکی از انواع میوه های گرمسیری پرطرفدار در سراسر جهان است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات آناناس در ادامه با چی شی همراه باشید.

خاصیت های آناناس

درمان کم خونی

یکی از خاصیت های مهم آناناس این است که می تواند به درمان کم خونی کمک کند. آناناس حاوی مقادیر غنی از آهن و مس می باشد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شود و به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک کند.

درمان یبوست

یبوست معمولا به دلیل کمبود فیبر در بدن می باشد و با مصرف مواد غذایی دارای فیبر درمان می شود. آناناس حاوی مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل علاوه بر اینکه باعث پیشگیری از یبوست می شود، می تواند به درمان آن نیز کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

مصرف آناناس خواص بسیاری برای سلامت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. آناناس حاوی بروملین می باشد و به همین دلیل می تواند به هضم بهتر غذاها کمک کند. علاوه بر این مصرف آناناس می تواند به درمان بیماری های گوارشی مثل زخم معده و التهاب روده نیز کمک کند.

درمان جوش صورت

ویتامین C موجود در آناناس باعث کاهش التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند، همچنین بروملین موجود در این میوه خاصیت ضد التهابی ویتامین C را افزایش داده و جوش صورت و جای جوش را درمان می کند.

سلامت چشم

مصرف آناناس می تواند به سلامت چشم و کاهش خطر بیماری های چشمی کمک کند. آناناس حاوی مقادیر غنی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد که می تواند به سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مثل تباهی لکه زرد چشم کمک کند.

قوای جنسی مردان

یکی از خاصیت های مهم آناناس برای مردان این است که ویتامین های موجود در این میوه می تواند به درمان ناباروری مردان کمک کند. علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در آناناس می تواند به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که که تاثیرات مخربی روی اسپرم مردان دارند را کنترل کند.

لایه برداری پوست

مصرف آناناس به صورت موضعی به دلیل وجود مواد مغذی و انواع آنتی اکسیدان های قوی می تواند مانند یک لایه بردار طبیعی عمل کند. استفاده از ماسک آناناس علاوه بر اینکه باعث افزایش جریان خون می شود، می تواند سلول های مرده روی پوست را نیز از بین برود.

درمان سرماخوردگی و آنفلونزا

آناناس به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از ویتامین C و آنزیم بروملین می باشد می تواند به درمان بیماری تنفسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. علاوه بر این مصرف آناناس به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی نیز شود.

مفید برای کودکان

مصرف آناناس برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است، آناناس حاوی مواد مغذی و ویتامین بسیار مثل ویتامین C، ویتامین B، مس، فیبر و منگنز می باشد و به همین دلیل می تواند علاوه بر افزایش رشد کودکان، به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از یبوست نیز کمک کند.

زیان های آناناس

دوران بارداری

آناناس حاوی مقادیر غنی از بروملین می باشد و به همین دلیل می تواند باعث تحریک قاعدگی شود، به همین دلیل توصیه می شود خانم های باردار حتما با مشورت پزشک متخصص آناناس مصرف کنند چون خطر سقط جنین در مصرف زیاد وجود دارد.

آناناس در رژیم غذایی

آناناس از میوه های شیرین و آبدار می باشد که معمولا به صورت میوه مصرف می شود، البته خوراکی هایی هم از آناناس تهیه می شود که از شناخته ترین این خوراکی ها می توان به شیرینی پای آناناس، کمپوت آناناس، شربت آناناس و مربای آناناس اشاره کرد.


مطالب مرتبط :

خاصیت های انبه برای سلامتی بدن


منابع :

خواص آناناس

درمان کم خونی با میوه استوایی