طرز تهیه مرغ بریان مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ بریان

طرز تهیه مرغ بریان

مرغ بریان از غذاهایی است که در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد اما به طور حتم یکی از بهترین طعم های مرغ بریان را می توانید در شمال ایرانی تجربه کنید که با چاشنی های خاص خود این مرغ را به این خوشمزگی درست می کنند.


مواد لازم برای 4 نفر
مرغ1 عدد متوسط
پیاز درشت2 عدد
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی2 عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آب لیمو ترش2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ بریان

دستور پخت مرغ بریان

 

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریان از شب قبل باید مرغ را مزه دار کنید. برای این منظور قسمت بیرونی مرغ را با مخلوط نمک و فلفل و آبلیمو و زعفران آغشته کنید و داخل مرغ را با پیاز و گوجه فرنگی خرد شده و جعفری پر کنید داخل فویل بپیچید و داخل یخچال بگذارید.

 

مرحله دوم

برای طعم دار کردن مرغ بریان می توانید به سلیقه خود از مواد و سبزیجات دیگری هم استفاده کنید . مثلا در شمال برای طعم دار کردن این مرغ خوشمزه از چاشنی هایی مثل رب انار ترش و سبزیجات محلی مثل چوچاق استفاده می شود.

 

مرحله سوم

در این مرحله من مرغ طعم دار شده رو به مدت دو ساعت با 180 درجه و با فویل در فر پختم و بعد فویل را باز کردم و کمی کره آب شده روی مرغ ریختم و به مدت 20 دقیقه گریل زدم تا روی مرغ به طور کامل برشته و طلایی شود.

طرز تهیه مرغ بریان

***

شعر زیبای 5 وارونه

پنج وارونه چه معنا دارد ؟

خواهرم کوچک این را پرسید!

من به او خندیدم.

کمی آزرده و حیرت زده گفت :

روی دیوار و درختان دیدم

باز هم خندیدم !

خب خب حتما دوست دارید ادامه این شعر زیبا رو بخونید و بدونید این شعر جذاب رو چه شاعری گفته. خب برای جواب سوال هاتون به این لینک مراجعه کنید!