طرز تهیه کیک سیب و دارچین برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین , دستور پخت  کیک سیب و دارچین

کیک سیب و دارچین یکی از کیک های خوشمزه و معروف برای عصرانه است که طعم بسیار خوبی دارد. این کیک خوشمزه را می توانید به عنوان کیک صبحانه هم به همراه چای داغ یا کافی سرو کنید که خیلی مقوی و خوشمزه است.

مواد لازم

  • 4 عدد تخم مرغ
  • شکر 1ونیم لیوان
  • 1 لیوان شیر
  • 1 لیوان روغن مایع
  • آرد 2 و نیم لیوان
  • وانیل کمی
  • بکین پودر 2و نیم قاشق چایخوری
  • دارچین 1 ق مرباخوری برای داخل کیک
  • سیب 2 عدد(سیبهارا ورقه ورقه میکنیم و با کمی دارچین مخلوط میکنیم)
  • من برای پیمانه از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کردم

دستور پخت

ابتدا تخم مرغها را داخل کاسه ریخته و کمی هم میزنیم بعدکه یکم کشدار شد شکر را اضافه میکنیم و 6 یا 7 دق خوب با همزن میزنیم بعد از آن مواد مایع را اضافه میکنیم و خوب با همزن چن دق میزنیم مواد خشک را قبلا الک کردیم

و کنار گذاشتیم کم کم به مواد اضافه میکنیم و با لیسک هم میزنیم در حد مخلوط شدن باشه دیگه با هنزن برقی نمیزنیم بعد وانیل و دارچین و بریزین و هم بزنین. فر را از قبل در دمای 180 درجه روشن کردیم تا گرم شود.

وقتی مایع کیکمون اماده شده از قبل قالی کیکتونو چرب کنین بعد کمی از مواد مایع را ریخته بعد از سیبهای ورقه ورقه شده روی مایع کیکتون بچنین بعد دوباره مایع کیکتونو بریزین و سیبهای ورقه شده را بچنین من چون از سیبهام اضاف اومد روی کیکم چیدم

بعد قالبتوو داخل فر بزارین تا کیکتون بپزه حدود نیم ساعت تا 40 دق طول میکشه چون فرها فرق میکنن وقتی کیکتونو از فر میارین بیرون با خلال دندون امتحان کنین ببینین پخته یا. این کیک خیلی خوشمزست امیدوارم امتحان کنین و ازش لذت ببرین. نوش جان

ما امروز خورش لوبیا سبز داشتیم و بچه ها چون دوست داشتن خیلی خورده بودن برای ناهار ولی کیک سیب و دارچین رو که اوردم بازم حمله کردن تا اخرین تکه اش نوش جان کردن. برای فردا ناهار دنبال یک غذای خوب بودم.

بچه ها خیلی بادمجون دوست دارن و منم دنبال غذاهای با بادمجان بودم. دستور داده بودن کشک بادمجان یا میرزا قاسمی نمیخواییم یه چیز جدید درست کن. منم گشتم تا بابا غنوش رو پیدا کردم که میگن خیلی عالیه حالا انشالله خوب بشه

یه پیش غذای ژاپنی دیدم عالی بود سوپ سیر با تقویت عالی بدن که هم باعث تقویت سیستم ایمنی میشد هم از سرماخوردگی و بیماری های عفونی جلوگیری می کرد. حالا میخوام درست کنم خدا کنه همه خوششون بیاد.