بهترین روش برای تهیه پنکیک موز خوشمزه با آرد

طرز تهیه پنکیک موز

طرز تهیه پنکیک موز برای کودکان بدون شیر و نوتلا موزی شکلاتی بدون ارد شکلاتی موزی بدون شیر برای دو نفر
پنکیک موز یکی از انواع پنکیک های بسیار خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که می توانید از ان به عنوان صبحانه یا یک میان وعده خوشمزه و مقوی استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
موز کوچک۴ عدد
آرد سفید۲ پیمانه
شیر یا آب۲ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک موز

مرحله اول

ابتدا موزها را پوست می گیریم و داخل یک ظرف مناسب و جادار می ریزیم سپس موزها را با پشت قاشق له می کنیم به صورتی که کاملا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه شیر به موزهای له شده اضافه می کنیم و مواد خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را یک یا دو با الک می کنیم تا کاملا صاف شود سپس به همراه شکر ، بکینگ پودر و نمک خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد و دیگر مواد را کم کم به کاسه حاوی موز اضافه می کنیم و حین اضافه کردن مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

مواد را باید به حدی مخلوط کنیم تا خمیری شل و آبکی به صورت کاملا یکدست به وجود بیاید. برای سرخ کردن پنکیک ها توصیه می شود از یک تابه تک نفره استفاده کنید تا پنکیک های شما پس از سرخ کردن یکدست و یک اندازه باشند.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم سپس آنرا با کمی روغن چرب می کنیم و مقداری از مایه پنکیک با قاشق داخل تابه می ریزیم. زمانی که اطراف پنکیک کمی قهوه ای شد انرا بر می گردانیم تا سمت دیگر ان نیز طلایی شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پنکیک ها آماده شد برای هر نفر به تعداد ۴ تا ۶ عدد پنکیک روی هم می چینیم و با موز و عسل روی آنرا تزیین می کنیم. برای خوشمزه تر شدن پنکیک ها می توانید بین هر لایه پنکیک کمی مربا یا عسل هم بریزید. برای تهیه پنکیک ساده می توانید این لینک (  طرز تهیه پنکیک ساده ) را دنبال کنید.
منبع : یک صبحانه مشتی