جملات زیبا و جالب


جملات زیبا و جالب

کیست آن پرده نشین کاینهمه افسانه از اوست
خویش از او ، دوست از او ، دشمن و بیگانه از اوست
به یکی داده خرد بر دگری داده جنون
دانش عاقل از او ، غفلت دیوانه از اوست


جملات زیبا و جالب

خدایا آرزوهایی که در آینده مشکل ساز میشه رو بر آورده نکن
هر چند دلخور بشیم . . .

جملات زیبا و جالب 



کی رفته ای ز دل که تمنا کنم تورا / کی بوده ای نهفته که پیدا کنم تورا
غایب نگشته ی که شوم طالب حضور / پنهان نگشته ای که هویدا کنم تو را . . .
(فروغی)

جملات زیبا و جالب 

ز اخلاص، ايمان پذيرد كمال  / بود نيّت پاك، دين را جمال‏
به اكسير اخلاص، قلب وجود  / طلا گردد اندر ركوع و سجود . . .

جملات زیبا و جالب 

چو كس بر خدا و رسول و امام  / سپارد زمام امورش، تمام‏
ز فيض هدايت شود بهره‏مند  / نبيند به دنيا و عقبى گزند . . .

جملات زیبا و جالب 

كسى كه آخرت را بدنيا فروخت  / نداند هم آن و هم اينش بسوخت‏
كسى كه آخرت را بدنيا خريد  / به او خير فانىّ و باقى رسيد . . .

جملات زیبا و جالب 

عطاى تو گر اندك است اى كريم  / نباشد از اين ره تو را ترس و بيم‏
ز پوزش نكوتر بود بذل كم‏  / مران سائلى را چو دارى درم‏

جملات زیبا و جالب 

خوشا دل سپردن به عشق خدایی / ز قید هوس های دنیا، رهایی
خوشا، از گناهان همه توبه کردن / به درگاه حق، نیمه شب، چهره سایی
خوشا بر فراز جهان پر گشودن / گذشتن ز خودبینی و خودنمایی

جملات زیبا و جالب 

یارب دل پاک و جان آگاهم ده / آه شب و گریه سحرگاهم ده
در راه خود اول از خودم بی خود کن / بی خود چو شدم ، ز خود به خود راهم ده . . .

جملات زیبا و جالب 

همنشین از همنشین رنگ می گیرد، خوشا آنکه با تو همنشین است . . .
جملات زیبا و جالب